Історія компанії Braun починається з 1890 року, коли у східній Пруссії народився її майбутній основоположник Макс Браун.
1921 - інженер і винахідник Макс Браун створює у Франкфурті цех з виготовлення радіодеталей. Пізніше з урахуванням відкритого виробництва формується торгове товариство відкритого типу.
1923 - компанія спеціалізувалася на виробництві радіоприймачів.
1925 р. - Макс Браун, вловивши нові тенденції та можливості у виробництві пластмас, починає їх широке застосування у виробництві власних виробів.
1928 р. - Браун будує першу будівлю фабрики. Архітектура фабрики вже на той час була підпорядкована законам функціональної доцільності, яка пізніше ляже в основу корпоративного дизайну.
1929 - Макс Браун приступає до розробки власного радіоприймача і практично відразу ж - до його виробництва. Компанія Braun одна з перших почала випускати радіоприймач із вбудованою акустичною системою.
Чорна п'ятниця, 25 жовтня, на Нью-Йоркській біржі суттєво не вплинула на динаміку зростання молодої німецької компанії. За рейтингом 30-го року компанія Braun займає 7 позицію серед 28 німецьких радіо-виробників.
1932 р. — Макс Браун розширює власне виробництво і одним із перших серед європейських виробників запускає пристрій, що об'єднав радіо та програвач (радіола). Компанія Braun відкриває власні представництва за кордоном: у Голландії, Франції, Швейцарії, Іспанії та Тунісі.
1935 - з'являється фірмовий логотип компанії - зі збільшеною "А" посередині.
1937 - на всесвітній виставці в Парижі компанія Braun була відзначена "за особливі заслуги у фотографії".
1938 - кількість співробітників компанії досягає 1000 осіб.
1941 р. - Макс Браун розробляє концепцію електричної бритви, за якою він передбачає майбутнє. Проект стає пріоритетним для компанії.
1947 - знову налагоджено виробництво радіоприймачів. А до кінця 40-х у проекті створення першої електробритви Braun намітився значний прогрес. Незабаром до проекту компанії підключається один із синів Макса Брауна – Артур.
1950 - за рік до смерті Макс Браун встигає запустити в серійне виробництво першу електробритву Braun "S 50", яка викликала фурор у 1950-му на весняному ярмарку у Франкфурті.
1950 р. – компанія Braun розробляє лінію малої побутової кухонної техніки.
6 листопада 1951 р. - після смерті Макса Брауна його сини Артур та Ервін приймають керівництво компанією.
1952-1967 рр. — Braun продовжує швидко розвиватися під керівництвом синів Макса Брауна.
Брати Браун дбали про добробут своїх службовців. За допомогою Вернера Купріана (Werner Kuprian), який вів цю програму понад 40 років, у рамках компанії було реалізовано соціальну програму здоров'я та харчування. Ця програма була результатом переконання в тому, що компанія, яка націлена на покращення якості життя її споживачів за допомогою своєї продукції, має однаково серйозно враховувати потреби своїх службовців. Брати Браун також організували першу повністю вегетаріанську кафетерію для своїх співробітників та відкрили центр здоров'я з професійними докторами, медсестрами та фізіотерапевтами, пропонуючи повний діапазон профілактичних медичних послуг. Braun була однією з перших компаній у світі, що забезпечують подібні умови. Фактично це було зроблено на 20 років раніше, ніж ці заходи стали обов'язковими для німецької промисловості.
50-ті роки. – компанія Braun починає працювати над концепцією фототехніки.
1958 р. - випускається перший фотоспалах - модель "EF 1", розрахована на широку аудиторію. Перший професійний фотоспалах - модель "F 800" - випускається вже в 1965 році.
50-ті роки. — молоде покоління, що виросло вже після війни, виявляє помітний інтерес до нових віянь у моді та дизайні, одним із яких є "продуманий функціоналізм". Ервін Браун, який відповідав за розширення сфери інтересів компанії, бере напрямок на розвиток даних тенденцій та втілення їх у продукції компанії.
1951 - оборот компанії Braun склав 14 млн. DM.
Вересень 1954 - Ервін Браун відвідує лекцію професора Вільгельма Вагенфельда (Wilhelm Wagenfeld), який був прихильником ідеї функціональності форм у виробничих виробах. Доповідь професора справила велике враження на Ервіна Брауна та сприяла ухваленню остаточного рішення про перебудову компанії та формування нової концепції створення всієї продукції компанії.
1954 - компанія Werkstatt Wagenfeld отримує замовлення від компанії Braun на створення нової версії переносного радіо-програвача у вигляді валізи, названої згодом "combi". Ідеї, закладені під час створення " combi " , пізніше були використані у моделях програвачів платівок (як валізи з додатковим фіксатором зберігання пластинок) " PC 3 " , " PC 3 SV " в 1957 і 1958 роках. Ці пізні моделі також створили Вільгельм Вагенфельд, але вже за безпосередньої участі іншого дизайнера — Дітера Рамса.
1954 - Артур і Ервін Браун запрошують відомого кінопродюсера - доктора Фрітца Айхлера (Fritz Eichler) - для розробки нового фірмового дизайну компанії Braun. 1954 для компанії ознаменувався створенням власної школи "функціонального" дизайну.
При розробці концепції Айхлер виходив зі свого бачення сучасної людини: «Він розумний і природний, відчуває потяг до справжності та якості. і насправді, і зовні ". Фріц Айхлер з середини 1954 року відповідає за весь дизайн продукції компанії. Саме він був відповідальний за запуск нової стратегії дизайну Braun на виставці у Дюссельдорфі у 1955 році, яка мала великий успіх. Нова концепція, що базується на баченні Айхлером сучасної людини та її потреб, ілюструвала філософію продукту, якої дотримується компанія і сьогодні.
Артур Браун як нарівні з братом брав участь у керівництві компанією, а й пробував свої сили як дизайнер. Протягом 6 років Артур Браун спільно з Фрітцем Айхлером вів як дизайнер компанії створення цілої серії радіол. Перша радіола, створена Артуром Брауном у 1955 році, була "SK 4", за нею з'являються інші ті ж серії: "SK 4/1", "SK 4/1 A", "SK 4/2" і так далі. Остання радіола у цій серії - "SK 25".
Грудень 1954 - Ервін Браун веде переговори з вищою школою конструювання, що знаходиться в місті Ульме (HfG Ulm).
1955 р. - Ханс Гугелот (Hans Gugelot), дизайнер компанії HfG Ulm, бере участь у створенні першого чорно-білого телевізора Braun "FS 1" і в тому ж році виступає як безпосередній дизайнер іншого телевізора - "FS-G". Пізніше, в 1972 році, компанія Braun знову звернулася до Ханса Гугелота, який на той момент відокремився від HfG Ulm, для створення дизайну запальничок. У 1972 році Gugelot - Institut створює модель "electric", у 1973 - "Т 4" і в 1977 - цілу серію стильних запальничок, об'єднану назвою "contour".
Брати Браун надають ще кілька замовлень HfG Ulm, який 1956 року представив новий радіоприймач "Exporter 2". Пізніше, в 1960 році, було ще два проекти, в яких брала участь HfG Ulm - радіоприймачі "Т 31" та "ТР 2", але працювали вони вже за безпосередньої участі дизайнера компанії Braun - професора Дітера Рамса. 1955 р. - Айхлер запрошує до Braun як консультанта Дітера Рамса (Dieter Rams), професора Вищої школи Образотворчих мистецтв у Гамбурзі. З 1956 року Рамс стає дизайнером компанії, а з 1968 - директором відділу дизайну. Дітер Рамс у період з 1956 року і до 90-х років. був провідним дизайнером, який брав участь практично у всіх проектах Braun.
1956 р. – компанія Braun відкриває власне відділення дизайну. Ця подія не залишилася непоміченою у діловому світі. 1956 року досягнуто зростання обсягів збуту продукції. Braun отримує Гран-прі на виставці у Мілані.
1956 - 1957 гг. — створюються нові моделі HFK і HFS чорно-білих телевізорів із вбудованим радіо.
1958 р. - Музей Сучасного мистецтва розширює власні фонди. Декілька зразків виробів компанії Braun, створених на основі нової концепції "функціонального" дизайну, були взяті в постійну колекцію музею як приклади сучасного мистецтва дизайну.
Пізніше вироби Braun почали розглядати деякі колекціонери як експонати для власних колекцій. Група колекціонерів навіть видає офіційні індекси, прейскуранти та періодичні видання цілком незалежно від компанії Braun.
Цього ж року на всесвітній виставці в Брюсселі 16 виробів Braun були відзначені як чудові зразки німецького виробництва.
1958 - Айхлер і Рамс починають повну перебудову корпоративного дизайну.
1 січня 1962 р. - Braun стає акціонерним товариством.
1962 р. - була створена нова електробритва, що відповідає принципам нового "функціонального" дизайну та передовим технологіям Sixtant SM 32, яка одразу ставить рекорд за рівнем продажів.
По-перше, технічне нововведення: Sixtant став великим досягненням у голінні — менше подразнення шкіри та чистіше гоління. По-друге, новий дизайн зміг наголосити на унікальності нового продукту компанії. У дизайні відбулися значні зміни. Класичний білий колір замінили на неймовірний на той час — чорний. У рамках загальноприйнятого дизайну лише глянсові продукти могли мати привабливість для споживача, але Sixtant був створений із матовим покриттям.
З історії успіху Sixtant було виведено формулу, яка керує розвитком продуктів Braun до сьогодні.
1963 р. - на виставці радіо продукції в Берліні новий радіоприймач Braun "T 1000" був визнаний найкращою моделлю, яка встановлює нові стандарти в техніці та дизайні.
1963 р. - Braun представив нову електричну зубну щітку "mayadent". Практично до сьогодні Braun, при створенні інших модифікацій електричних зубних щіток, дотримується основних принципів, закладених в "mayadent". Наступна модель - "zd 1/d 1" - з'явилася лише 1978 року.
1964 р. – Музей Сучасних мистецтв у Нью-Йорку в окремій галереї проводить виставку продукції компанії Braun.
1964 р. - було створено перший фен - модель "HLD 2/20/21" - вузький, практично квадратний, з прямокутним концентратором гарячого повітря, ручка якого була невіддільною від основи. Ця модель вважалася професійною та вироблялася виключно для салонів.
1965 р. - у місті Кронберг, передмісті Франкфурта-на-Майні, Артуром Брауном було закладено камінь у основу майбутньої штаб-квартири Braun.
1967 р. - оборот компанії Braun склав 276 млн. DM.
19 грудня 1967 р. – компанія Braun стає підрозділом Gillette Company. Бостонська компанія Gillette, США, купує 100% звичайних акцій та більшість привілейованих акцій. З марки, відомої в основному на ринках Німеччини та Північної Європи, Braun перетворюється на виробника глобального масштабу. Інтеграція Gillette/Braun триває понад 25 років, доводячи взаємовигідність для обох компаній. Gillette підтримав філософію продукції Braun одночасно при введенні необхідного управління та фінансових ресурсів, щоб дати можливість Braun досягати та утримувати рівень конкурентоспроможності на міжнародній арені.
1967 р. — обсяг продажу техніки Braun становив $90 млн.
1967 р. — з ініціативи Ервіна Брауна було організовано Міжнародний конкурс дизайну, який приймалися дизайнерські розробки з різноманітних промислових категорій. У журі були запрошені Фрітц Айхлер та Дітер Рамс.
1967 р. - дизайнер Braun Дітер Рамс створив "System-Untergestell" - перший системний комплекс, об'єднаний єдиним дизайном, до якого входили подвійний програвач платівок, полиці для платівок та телевізор, вмонтовані в єдиний блок.
1969 р. - Braun був відзначений Союзом Німецької індустрії та дизайну (VDID) за "розробки в галузі промислового дизайну".
Кінець 60-х років. — керівництво компанії приділяє велику увагу електронній промисловості, що розвивається. Було надано замовлення дизайнерам — Дітріху Любсу (Dietrich Lubs) за безпосереднього керівництва Дітера Рамса.
1971 р. - Braun випускає електронний будильник "phase 1".
1975 р. - створено перший кишеньковий калькулятор "ЕТ 11", який до сьогодні вважається еталоном функціональності та ергономічності. У тому ж 75-му створюється перший касетний магнітофон TGC 450.
1977 р. — створюється наручний електронний годинник Braun "DW 20".
1977 р - річний оборот компанії склав 800 млн. DM. Чисельність співробітників досягла 8500 осіб.
1983 - на промисловому ярмарку в Ганновері Braun був відзначений за свій корпоративний дизайн.
1984 - оборот Braun АТ досяг мільярда DМ. Причому 75% продукції прямувало експорту.
У цьому році Braun отримує запрошення на Міжнародний фестиваль дизайну в Осаці.
Середина 80-х років. — керівництво Braun ухвалює рішення про виробництво нової категорії продукції. Використовуючи вже існуючі напрацювання в галузі аудіо/відеотехніки і додавши найкраще з власного дизайну, в 1985 дизайнер Пітер Хартвайн (Peter Hartwein) створює перший CD-плеєр - "CD 3", а в 1988 - відеомагнітофон "VC 4".
1989 р. - Braun створив перший жіночий епілятор Braun "Silk-epil EE 1", який відразу зайняв лідируючу позицію в цій категорії.
1990 р. — в Інституті нових технічних форм у Дармштадті було організовано виставку, присвячену дизайну Braun. На виставці було виставлено вироби Braun, починаючи з 1955 року.
1995 - оборот Braun АТ досягає $ 200 млн., експорт за межі Німеччини становить 82% від загального обороту.
Braun постійно працює над новими категоріями товарів. Нові проекти компанії суттєво впливають на підтримку та розвиток лідерства компанії на ринку. Нові вироби Braun, запущені у виробництво протягом останніх п'яти років, становлять приблизно 60% загального обсягу продажів Braun.
У виробництві сіткових електробритв, епіляторів, засобів догляду за порожниною рота, ручних блендерів, фенів та інфрачервоних термометрів Braun є безумовним №1 у світі. На ці шість категорій припадає 80% продажу техніки цієї марки.
Особливості електробритв Braun
Перша електробритва Braun була запатентована в 1950 р, і з тих пір фірма невпинно працює над тим, щоб створити не тільки бездоганну гоління, але й зручні, прості у користуванні бритви. Braun є світовим лідером у галузі виробництва мережевих бритв.
Сітка кожної бритви Braun ретельно виготовлена, має платинове покриття та спеціальну форму отворів, що забезпечує повний комфорт і бездоганне вибривання.
Висувний триммер піднімає більш довгі волоски, і ті, що лежать паралельно шкірі, збриваючи їх так, що вони відразу потрапляють в сітку, що йде слідом, що збриває їх начисто.
Inter Face - подвійна система для гоління, що складається з сітки і плаваючого тримера.
Flex Integral – потрійна бритвена система, що складається з двох сіток і тримера, що знаходиться між ними.
Плаваюча головка , під час гоління, рухається вперед-назад, забезпечуючи оптимальний по відношенню до шкіри кут. У тих місцях, де потрібна особлива акуратність, наприклад під носом або на шиї, головка, що плаває, може бути зручно зафіксована.
Чотири варіанти систем живлення:
- Мережева для повсякденного користування, коли поряд є зручна розетка
- Акумуляторна/мережева така бритва заряджається від мережі і потім використовується без шнура або може працювати, будучи увімкненою, в мережу
- Акумуляторна бритва заряджається від мережі та використовується без шнура
Батаречна бритва працює на змінних батарейках (ідеальний попутник у дорозі)